Pakkopalautus 1.6.2017: NÄENKÖ ENÄÄ KOSKAAN LASTANI?

Pakkopalautusvaroitus 1.6.2017

Tämäkään ihminen ei ole tarpeeksi hyvä Suomelle?

Hussein, 1.6.2017, Metsälän säilöönottokeskus:

NÄENKÖ ENÄÄ KOSKAAN LASTANI?

”Pääsin kuukausi sitten viime hetkellä ulos pakkopalautuskoneesta Turkish Airlinesin matkustajien ja henkilökunnan tuella. Tämän jälkeen poliisi pahoinpiteli minut autossa ja sain useita vammoja, joista minulla on lääkärintodistus. Asian tutkinta on kesken eikä minua tai pahoinpitelijää ole vielä haastateltu. Olen jättänyt uuden turvapaikkahakemuksen, mutta minulle on ilmoitettu, että minut pakkopalautetaan tänään. Pelkään, että minut pahoinpidellyt poliisi on pakkopalautuksessani mukana.

Olen myös huolissani lapseni huoltajuudesta, ja jos saan viiden vuoden kiellon palata Schengen-alueelle, en näe poikaani viiteen vuoteen, en ehkä koskaan. Irakissa olen suuressa vaarassa heimokiistojen vuoksi, ja myös sukuni taholta, kun selviää, että olen jättänyt vaimoni ja lapseni omilleen Suomeen. En ole ehtinyt nähdä lastani ennen pakkopalautusta. Eikö minulla ja lapsellani ole ihmisoikeuksia? Auttakaa minua!”

Jos lennät Turkish Airlinesin lennolla Istanbuliin, varmista, ettei lentosi ole pakkomatka kuolemaan. Kerro henkilökunnalle ettet hyväksy turvapaikanhakijan pakkopalautusta lennollasi. Voit myös kirjoittaa Turkish Airlinesille Facebookissa ja Twitterissä.


Lisätietoja pakkopalautuksista:  

Turvapaikanhakijoiden Right To Live mielenilmaus Rautatientorilla on kestänyt #112 päivää. #wewillcontinue


#stopdeportations #oikeuselää #righttolive #SaveHussein 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirje Kabulista [Urgent appeal from a deported family in Kabul Afghanistan]

[TIEDOTE 14.11.2017] POLIISI PAKKOPALAUTTI RASKAANA OLEVAN - LÄÄKÄRI EI SUOSITTANUT

SUOMI AIKOO PALAUTTAA PERHEEN IRAKIIN – MUKANA SEITSEMÄN ALAIKÄISTÄ LASTA